7 tipp, hogy a sárgarépa zöldje se vesszen kárba

A magyar gasztronómiában nagy hagyománya van a sárgarépának, felhasználása rendkívül sokoldalú. Levelét azonban méltatlanul elhanyagoljuk, pedig magasabb a tápanyag tartalma, mint a gyökérrészének, ráadásul több, izgalmas felhasználási módja is van. Lássuk, mit is kezdhetünk vele!

A sárgarépa zöldjének alapvetően keserű az íze, többnyire ezért is nem esszük meg. Pedig fogyasztásával igazi vitaminbombát juttathatunk a szervezetünkbe. A sötétzöld levél tele van klorofillal, ennek köszönhetően vértisztító hatású, méregteleníti a májat, fokozza a vörösvértestek képződését, sőt, javítja a vérzékeny betegek állapotát. C- és K- vitaminban valamint káliumban és rostban gazdag. Antioxidáns (segít megelőzni a daganatos betegségek kialakulását), gyorsítja a véralvadást és a sebgyógyulást, emellett megőrzi a szív és érrendszer egészségét, továbbá könnyíti az emésztési folyamatokat.

Adunk néhány tippet, hogy egészségünk érdekében milyen módon tudjuk – keserű íze ellenére – elfogyasztani:

Főzzük bele ételeinkbe!

Ha szeretnénk elnyomni a kesernyés ízt, akkor azt főzéssel megtehetjük. Levesbe, főzelékbe, omlettbe egyaránt felhasználható.

Készítsünk belőle pesztót!

A zöld szószt tésztára, salátára vagy akár pirítósra is tehetjük.

Legyen salátáink állandó szereplője!

Kesernyés ízével különösen pikánssá tehetjük salátánkat. Ízlésünknek megfelelően válasszuk ki a megfelelő arányokat.

Forrázzuk le, fogyasszuk teaként!

Két csésze friss répalevélhez adjunk 8 csésze forró vizet. Hagyjuk kihűlni, szűrjük le és már ihatjuk is.

Tegyük gyümölcslébe!

Gyors megoldás vitaminraktárunk feltöltésére. Fogyasztását megkönnyíthetjük azzal, hogy nyersen, apróra vágva, gyümölcslébe tesszük, így csökkenthető a keserűsége.

Fertőtlenítsünk vele!

Magas klorofill tartalmának köszönhetően fertőtlenítő hatású. Használhatjuk tehát sebekre, hiszen pusztítja az elszaporodó baktériumokat. Alkalmas a kellemetlen lehellet és a fogínygyulladás megszűntetésére, emellett enyhíti a torok-, illetve mandulagyulladást is.

Komposztáljuk!

Saját egészségünk megőrzése mellett bolygónkért is tegyünk! Kidobás helyett komposztáljunk!

A felhasználást tekintve fontos a mennyiség, intenzív íze miatt érdemes eleinte kisebb adagokkal kezdeni.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu Victoria Boutenko, A nyers étel csodája, BIOENERGETIC KIADÓ KFT., 2014.

 

Tetszett? Oszd meg: Share on Facebook
Facebook