Hogyan készítsünk otthon zabkását?

Ön is gondolkodott már azon, hogy mi lehet a tökéletes reggeli, ami gyorsan elkészül, olcsó, változatos, egészséges, egyben laktató is? Íme, adunk egy tippet, mindjárt négy is lesz belőle… Olvasson tovább a recept(ek)ért!

A házilag készített zabkásának számos előnye ismert. Számunkra az egyik legkecsegtetőbb tulajdonsága az, hogy úgy variálhatjuk, ahogyan az ízlésünk, hangulatunk diktálja. Bátran adhatunk hozzá idényjellegű, friss gyümölcsöket, magvakat, dióféléket, netán aszalt gyümölcsöket. Olcsó, egészséges étel, amelynek az elkészítése rendkívül gyors és egyszerű. Mivel cukorhelyettesítőkkel is igazán ízletessé válik, diéta alatt is bátran fogyasztható.

A zabkása alap többféleképpen is elkészíthető, de személyes tapasztalataink alapján, nekünk a következő alaprecept vált be a legjobban. Jó szívvel ajánljuk!

Zabkása alaprecept

Hozzávalók:

  • 1 bögre víz,
  • 1 bögre tej,
  • 1 bögre kisszemű, teljes kiőrlésű zabpehely,
  • kristálycukor/eritrit/édesítőszer/xilit ízlés szerint.

Elkészítés:

Kisméretű edénybe beletöltünk egy bögre vizet, egy bögre tejet és egy bögre zabot, s így együtt 10 percig állni hagyjuk. A pihenőidő elteltével, kedvünk szerint, kristálycukorral/eritrittel/édesítőszerrel vagy akár xilittel édesítjük. Végül közepes lángon, folytonos kevergetés közben, 5 percig főzzük.

A négy kedvencünk
  • Almás-fahéjas: a főzés előtt a hozzávalókhoz reszelünk 1 almát, fahéjjal megszórjuk.
  •  Kakaós-mazsolás: 1 evőkanál cukrozatlan kakaóport és egy marék mosott mazsolát teszünk az alaphoz, mielőtt a főzéshez hozzáfognánk.
  • Kókuszos: az előzőekhez hasonlóan (naná, hogy még főzés előtt) 2 evőkanál kókusszal megszórjuk és elkeverjük. 
  •  „A ropogós”: az alaprecept szerint elkészítjük, majd a legvégén pár szem dióval, mandulával és török mogyoróval megszórjuk.
Mivel dobhatjuk még fel?

A zabkása hozzávalói tekintetében a friss gyümölcsök felhasználása szinte határtalan. Az elkészült alapra rakhatunk almát, körtét, szilvát, ananászt, őszibarackot, sárgabarackot, banánt, málnát, szedret, kivit, meggyet, fügét, áfonyát, epret és még sorolhatnánk. Kiegészíthetjük továbbá étcsokoládé darabkákkal, aszalt gyümölcsökkel, diófélékkel, mogyorófélékkel, mazsolával, mézzel, kókusszal, fahéjjal is.

Jó étvágyat kívánunk a holnapi reggelihez! 

Tetszett? Oszd meg: Share on Facebook
Facebook