Reggeli variánsok – A zab sokrétű felhasználása a konyhában

A zab önmagában sokoldalúan felhasználható gabonaféle. Laktató, rendkívül magas tápértékkel rendelkezik, és az sem utolsó szempont, hogy hosszú ideig eltartható háztartási körülmények között. Lássunk néhány fenséges reggeli ötletet, amellyel gazdagabbá és egészségesebbé tehetjük a nap első, sokak szerint legfontosabb étkezését!

Zabfalatok gyorsan, egyszerűen – Egy villa segítségével összetörünk két érett banánt. Hozzáadunk annyi zabpelyhet, hogy formázható masszát kapjunk. A masszából tenyér nagyságú korongokat készítünk, amelyeket 180°C-os sütőben 10 perc alatt készre sütünk. Fogyaszthatunk mellé tejet, joghurtot vagy gyümölcslevet.

A sokoldalú zabkása – Egy tálban összekeverünk 30g apró szemű és 30g nagy szemű zabpelyhet, felöntjük annyi forró tejjel, hogy bőven ellepje a zabkása alapját, majd 5-6 percig állni hagyjuk. Az így elkészült reggeli zabpelyhünk íz-világát tovább fokozhatjuk különböző bogyós vagy trópusi gyümölcsökkel, kókuszreszelékkel, kókusz-chipsszel, illetve olajos magvak, csoki-pasztilla vagy akár aszalt gyümölcsök hozzáadásával. Édesíthetjük barnacukorral, szirupokkal vagy édesítőszerekkel.

Zabpalacsinta amerikai módra – 2 tojást és 1 banánt alaposan összekeverünk fél bögre zabliszttel és fél bögre zabpehellyel, valamint egy csipet sóval. Egy teflonserpenyőbe kevés olajat töltünk, beleterítjük a palacsintatésztát, majd mindkét oldalán 2-2 percig sütjük. Joghurttal, friss, szárított vagy aszalt gyümölcsökkel és egy kevés juharsziruppal díszítve tálaljuk.

Zabkorpa joghurttal – Amennyiben még az eddigieknél is gyorsabb, ám egészséges reggelit szeretnénk, akkor a boltban vásárolt natúr joghurtunkat érdemes 1 púpozott teáskanál zabkorpával rostdúsabbá tenni.

Előkészületet igényel, de megéri! Lássunk még egy granola receptet is! – Egy mixer segítségével összeelegyítjük a következő hozzávalókat: 2 bögre nagy szemű zabpehely, fél bögre olajos mag, fél bögre gyümölcs (lehet szárított vagy aszalt is), 2-3 evőkanál édesítőszer és 2-3 evőkanál napraforgóolaj. Az alaposan összedolgozott masszát sütőpapírral bélelt tepsire halmozzuk, ezután előmelegített sütőben, 180°C-on 8-10 percig sütjük. Miután kihűlt, fogyaszthatjuk tejjel vagy joghurttal.

Ezek a receptek is bizonyítják, hogy egy „zabos” reggeli után is jól indulhat a nap.

Kíváncsi, mit tartalmazhatnak a boltok polcain kapható zabkásák? Kattintson! 

Tetszett? Oszd meg: Share on Facebook
Facebook