GYIK

Gyakran ismételt kérdések

Mi a Szupermenta?

A Szupermenta, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) termékteszt programja. Egyediségét egy komplex vizsgálati rendszer adja, amely magába foglalja a Nébih laboratóriumaiban végzett méréseket, a termékek hatósági ellenőrzését, adott esetben érzékszervi bírálatokat, és az ezeket kiegészítő kedveltségi vizsgálatokat is. Fókuszba helyezve az élelmiszerminőséget. Bővebben a Rólunk menüpontban tájékozódhat.

Miről ismerhetők fel a Szupermenta termékteszt győztes termékei?

A dobogós helyezéseket elérő termékek jogosultak Szupermenta embléma használatára. Amennyiben élnek ezzel a lehetőséggel, akkor offline és/vagy online módon megjelentethetik az emblémát a termékeken, vagy az azt népszerűsítő felületeken.

Megtudható, hogy milyen termékeket tesztelnek a jövőben?

A Szupermenta programban éves terv szerint haladunk. A tervben szereplő termékkörök egészen az eredmények megjelenéséig nem nyilvánosak, de a soron következők az egyes terméktesztek előtti kommunikációból már kiderülhetnek a szemfülesek számára.

Mi alapján választják ki, hogy mit tesztelnek?

A tesztelésre kerülő termékek listáját különböző szempontrendszerek szerint állítjuk össze. Figyelembe véve többek között a szakmai szempontokat, a termék szezonalitását, a népszerűségét és a mindig változó vásárlói igényeket.

Adható ötlet, hogy mit teszteljenek?

Természetesen igen. Bár, a tesztelésre kerülő termékek listája egy évre előre összeállított, azonban az alábbi elérhetőségre írva bárki tehet javaslatot, amelyet a továbbiakban figyelembe veszünk. Emellett az éves tervet az aktualitások is alakíthatják.

A korábbi terméktesztek eredményei hol találhatóak?

A Szupermenta terméktesztek eredményei megtalálhatóak a weboldalon, a Terméktesztek menüpontban, valamint évek szerinti bontásban külön is elérhetőek a terméktesztek dobogós termékei és a tesztelt termékek listái.

Amennyiben valaki nem megfelelő terméket vásárolt, észrevételeit milyen felületen jelezheti?

Közérdekű bejelentések elsősorban a Nébih ZöldSzámán (06/80/263-244) vagy írásban az ugyfelszolgalat[kukac]nebih.gov.hu e-mail címen, továbbá a  Nébih Navigátoron keresztül tehetők. Valamennyi esetben szükség van az üggyel kapcsolatos konkrét adatokra. A termék/vállalkozás pontos nevére és egyéb adataira (gyártó/forgalmazó; minőségmegőrzési idő/tételazonosító), illetve arra, hogy mely üzletben és mikor vásárolta a problémás terméket.

Milyen közösségi média felületeken lehet követni a Szupermenta programot?

A Szupermenta program megtalálható a Facebook és az Instagram felületeken egyaránt. Emellett érdemes a YouTube csatornát is figyelemmel követni érdekes tartalmakért.

A Szupermenta hírlevélre hol lehet feliratkozni?

A Szupermenta hírlevele 2021-ben indult, melyre weboldalunkon tudnak feliratkozni az érdeklődők.

Hogyan értesülhet arról, ha mely termék ért el dobogós helyezést?

Amennyiben egy termék dobogós helyezést ért el, minden esetben hivatalos levél formájában tájékoztatjuk a vállalkozást, hogy a termékük jogosulttá vált a Szupermenta embléma használatára.

Hogyan lehet igényelni Szupermenta emblémát?

Amennyiben a Szupermenta termékteszten dobogós helyezést ért el a termék, úgy annak gyártója/termelője/forgalmazója részére tájékoztató levelet küldünk az embléma igénylés lehetőségéről. A termékteszt eredményeinek közzétételétől számított 45 napon belül van lehetőség az embléma igénylésére az info[kukac]szupermenta.hu e-mail címen. További információt az Embléma menüpontban olvashat.

Mi a különbség az „A” és „B” típusú emblémák között?

Az „A” verziót csak a helyezett terméken lehet megjeleníteni. A „B” verzió felhasználható a helyezett termék vagy szolgáltatás ismertetőiben, szolgáltatáshoz kötődő épületen, prospektusaiban, honlapon, eladótérben, a cégek katalógusaiban, kiállítási standjain, árubemutatóin stb., úgy is, hogy vele együtt nem látszik a helyezett termék/szolgáltatás. További információt az Embléma menüpontban olvashat.

A Szupermenta emblémáért szükséges-e fizetni?

A Szupermenta embléma díjmentes.

Meddig használható az elnyert Szupermenta embléma?

Az emblémát az igényléstől számított egy évig, a már forgalomba hozott (gyártótól/termelőtől vagy az első betárolóhelyről kiszállított) termékeknél további 3 hónapig lehet használni. További információt az Embléma menüpontban olvashat.

Konkrét termék javasolható tesztelésre?

A Szupermenta terméktesztre nem nevezhetők termékek, de természetesen minden javaslatot és észrevételt örömmel veszünk.

Milyen módon vehető fel a kapcsolat a Szupermenta csapatával?

Az Impresszum menüpontban megtalálható közvetlen e-mail címes elérhetőségünk, valamint a Facebook és az Instagram közösségi média felületeken is kapcsolatba léphet velünk.

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogad További információk