GYIK

Gyakran ismételt kérdések

Mi a Szupermenta?

A Szupermenta, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) termékteszt programja. Egyediségét egy komplex vizsgálati rendszer adja, amely magába foglalja a Nébih laboratóriumaiban végzett méréseket, a termékek hatósági ellenőrzését, adott esetben érzékszervi bírálatokat, és az ezeket kiegészítő kedveltségi vizsgálatokat is. Fókuszba helyezve az élelmiszerminőséget. Bővebben a Rólunk menüpontban tájékozódhat.

Miről ismerhetők fel a Szupermenta termékteszt győztes termékei?

A dobogós helyezéseket elérő termékek jogosultak Szupermenta embléma használatára. Amennyiben élnek ezzel a lehetőséggel, akkor offline és/vagy online módon megjelentethetik az emblémát a termékeken, vagy az azt népszerűsítő felületeken.

Megtudható, hogy milyen termékeket tesztelnek a jövőben?

A Szupermenta programban éves terv szerint haladunk. A tervben szereplő termékkörök egészen az eredmények megjelenéséig nem nyilvánosak, de a soron következők az egyes terméktesztek előtti kommunikációból már kiderülhetnek a szemfülesek számára.

Mi alapján választják ki, hogy mit tesztelnek?

A tesztelésre kerülő termékek listáját különböző szempontrendszerek szerint állítjuk össze. Figyelembe véve többek között a szakmai szempontokat, a termék szezonalitását, a népszerűségét és a mindig változó vásárlói igényeket.

Adható ötlet, hogy mit teszteljenek?

Természetesen igen. Bár, a tesztelésre kerülő termékek listája egy évre előre összeállított, azonban az alábbi elérhetőségre írva bárki tehet javaslatot, amelyet a továbbiakban figyelembe veszünk. Emellett az éves tervet az aktualitások is alakíthatják.

A korábbi terméktesztek eredményei hol találhatóak?

A Szupermenta terméktesztek eredményei megtalálhatóak a weboldalon, a Terméktesztek menüpontban, valamint évek szerinti bontásban külön is elérhetőek a terméktesztek dobogós termékei és a tesztelt termékek listái.

Amennyiben valaki nem megfelelő terméket vásárolt, észrevételeit milyen felületen jelezheti?

Közérdekű bejelentések elsősorban a Nébih ZöldSzámán (06/80/263-244) vagy írásban az ugyfelszolgalat[kukac]nebih.gov.hu e-mail címen, továbbá a  Nébih Navigátoron keresztül tehetők. Valamennyi esetben szükség van az üggyel kapcsolatos konkrét adatokra. A termék/vállalkozás pontos nevére és egyéb adataira (gyártó/forgalmazó; minőségmegőrzési idő/tételazonosító), illetve arra, hogy mely üzletben és mikor vásárolta a problémás terméket.

Milyen közösségi média felületeken lehet követni a Szupermenta programot?

A Szupermenta program megtalálható a Facebook és az Instagram felületeken egyaránt. Emellett érdemes a YouTube csatornát is figyelemmel követni érdekes tartalmakért.

A Szupermenta hírlevélre hol lehet feliratkozni?

Hírlevelünk sajnos még nem érhető el, de már dolgozunk a mielőbbi indításán. Addig is várjuk az érdeklődő feliratkozókat a weboldalunkon.

Hogyan értesülhet arról, ha mely termék ért el dobogós helyezést?

Amennyiben egy termék dobogós helyezést ért el, minden esetben hivatalos levél formájában tájékoztatjuk a vállalkozást, hogy a termékük jogosulttá vált a Szupermenta embléma használatára.

Hogyan lehet igényelni Szupermenta emblémát?

Amennyiben a Szupermenta termékteszten dobogós helyezést ért el a termék, úgy annak gyártója/termelője/forgalmazója részére tájékoztató levelet küldünk az embléma igénylés lehetőségéről. A termékteszt eredményeinek közzétételétől számított 45 napon belül van lehetőség az embléma igénylésére az info[kukac]szupermenta.hu e-mail címen. További információt az Embléma menüpontban olvashat.

Mi a különbség az „A” és „B” típusú emblémák között?

Az „A” verziót csak a helyezett terméken lehet megjeleníteni. A „B” verzió felhasználható a helyezett termék vagy szolgáltatás ismertetőiben, szolgáltatáshoz kötődő épületen, prospektusaiban, honlapon, eladótérben, a cégek katalógusaiban, kiállítási standjain, árubemutatóin stb., úgy is, hogy vele együtt nem látszik a helyezett termék/szolgáltatás. További információt az Embléma menüpontban olvashat.

A Szupermenta emblémáért szükséges-e fizetni?

A Szupermenta embléma díjmentes.

Meddig használható az elnyert Szupermenta embléma?

Az emblémát az igényléstől számított egy évig, a már forgalomba hozott (gyártótól/termelőtől vagy az első betárolóhelyről kiszállított) termékeknél további 3 hónapig lehet használni. További információt az Embléma menüpontban olvashat.

Konkrét termék javasolható tesztelésre?

A Szupermenta terméktesztre nem nevezhetők termékek, de természetesen minden javaslatot és észrevételt örömmel veszünk.

Milyen módon vehető fel a kapcsolat a Szupermenta csapatával?

Az Impresszum menüpontban megtalálható közvetlen e-mail címes elérhetőségünk, valamint a Facebook és az Instagram közösségi média felületeken is kapcsolatba léphet velünk.

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogad További információk