Rendhagyó módon ezúttal nem egy terméktesztről, hanem magáról a Szupermenta programról szól cikkünk. A Nébih termékteszt oldalát ugyanis 2014 novemberében indítottuk útnak. Ez alkalomból számot vetettünk az elmúlt időszakban elért sikereinkről, és bemutatjuk, milyen szakmai és kommunikációs eredményekkel büszkélkedhet a születésnapját ünneplő Szupermenta!
A Szupermenta programban előre meghatározott terv alapján, az aktualitásokat is figyelembe véve, hónapról hónapra más-más termékkör összehasonlító vizsgálatának eredményeit tesszük közzé a feldolgozott élelmiszerektől kezdve a zöldségeken, gyümölcsökön, italokon át egészen az állatgyógyászati készítményekig. A terméktesztek kiegészítéseként bizonyos esetekben kísérletet is folytatunk: idén nyáron például a paprikavetőmag tesztben résztvevő termékekből „tölteni való” paprikákat neveltünk fel Monorierdőn, a Nébih Fajtakitermesztő Állomásán.
Terméktesztjeink egyediek és utánozhatatlanok, hiszen a Nébih szakértő munkatársai állnak mögötte. A hivatal hatósági felügyelői azt vizsgálják, hogy a termékek megfelelnek-e az előírásoknak. A termelőknél, üzemekben vagy épp vendéglátóhelyeken tartott helyszíni ellenőrzések alkalmával sor kerül a technológia, a higiénés körülmények, az önellenőrzési rendszer és természetesen az alapanyagok ellenőrzésére is. A Nébih laboratóriumaiban a szakemberek minden olyan paramétert megmérnek, melyek fontosak lehetnek az adott termékcsoport vonatkozásában. A hatósági és a laboratóriumi vizsgálatokat a kedveltségi teszttel egészítjük ki, amikor is szakértő és laikus kóstolók értékelik a termékeket.
Fontos mérföldkő volt 2015 novemberében a Szupermenta embléma bevezetése, hiszen ez a program nem csak a vásárlóknak, hanem a gyártóknak, forgalmazóknak is szól. Az adott termékcsoport tesztjének első három helyezettje egy évig használhatja a termékek csomagolásán, illetve a reklámfelületeken az emblémát. A vásárlóknak bizonyíték, a gyártók, forgalmazók számára pedig presztízs a Szupermenta emblémával ellátott termék.
A 7 év szakmai eredményei számokban:
A célunk az, hogy a számszerű adatokat közérthető formában adjuk át az olvasóinknak. Ennek érdekében kommunikációs munkatársaink feldolgozzák az eredményeket és érdekes cikkeket, infografikákat, videókat készítenek. Fontosnak tartjuk, hogy minél több emberhez eljussanak a termékek minőségével és az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos üzenetek, ezért több különböző felületen is jelen vagyunk, és közzétesszük ezeket a tartalmakat.
Weboldalunkon minden fontos információ megtalálható, mellyel segíthetjük a vásárlókat, valamint a gyártókat, forgalmazókat: az élelmiszerbiztonsági- és minőségi vizsgálatok eredményei, hasznos háttér-információk, jó tanácsok és természetesen a kedveltségi rangsorok. A közösségi média felületeinken, a Szupermenta Facebook és Instagram oldalán szintén megosztjuk legfrissebb híreinket, emellett érdekességekkel, nyereményjátékokkal is rendszeresen készülünk a követőink számára. A Nébih Youtube csatornáján saját lejátszási listával rendelkezünk, melyen rendszeresen közzétesszük legújabb videóinkat. Idén tavasszal pedig útjára indítottuk a Szupermenta hírlevelét, a Mentalevelet is azok számára, akik első kézből szeretnének értesülni legfrissebb teszteredményeinkről.
Lássuk, milyen eredményeket értünk el az olvasóinkkal, követőinkkel, azaz Önökkel közösen!
Az eddigi 88 termékteszt során sokat tanultunk, a megszerzett tapasztalatainkat pedig igyekszünk kamatoztatni. Számos megkeresés érkezett hozzánk az elmúlt években, melyek útmutatók voltak számunkra, hiszen arra törekszünk, hogy olyan paramétereket vizsgáljunk a laboratóriumi tesztek során, melyek érdekelhetik a vásárlókat.
A Szupermenta program mögött egy lelkes csapat áll. A hatósági, a laboratóriumi és a kommunikációs szakemberekkel már dolgozunk a következő teszteken és a jövő éves terven. Érdemes minket továbbra is követni, hiszen az izgalmas teszteken túl, újdonságokkal is készülünk.
A célunk továbbra is az, hogy érdekes, hasznos információkkal szolgáljunk, és a különböző vizsgálatokkal alátámasztott, hiteles szakvéleményekkel segítsük a vásárlókat. Mindemellett növeljük az interaktivitást közösségi oldalainkon, ugyanis szeretnénk, ha a Szupermenta minél inkább a vásárlók és a Nébih közös programjává válna. Szívesen fogadjuk a követők véleményét, hiszen nem egyszer fordult már elő, hogy egy megkereső adott ötletet egy termékkör teszteléséhez.