Tippek vásárlóknak és szállítóknak
Házhoz rendelni az ételt kényelmes és egyszerű, azonban érdemes szem előtt tartani néhány fontos dolgot vásárlóként és szállítóként is. Lássuk, melyek ezek!
Vásárlóként
- A rendelés előtt bizonyosodjuk meg róla, hogy a weboldalon/szórólapon megtalálható-e valamilyen kapcsolattartási lehetőség. Bizalomra adhat okot, ha tudjuk, hogy a vállalkozás hol készíti el az ételt.
- Érdemes figyelmesen elolvasni az ételhez tartozó tájékoztatókat. A rendelést csak akkor javasolt elindítani, ha elegendő információt kaptunk a rendelés menetéről és a választott ételről.
- Figyeljünk arra, hogy pontosan adjuk meg az elérhetőségeinket (telefonszám, cím).
- Amennyiben valamilyen allergiánk vagy ételérzékenységünk van, abban az esetben nézzük meg az ételeknél feltüntetett allergén összetevőket, esetleg érdeklődjünk a megadott elérhetőségeken.
- A rendelés átvételekor győződjünk meg arról, hogy hiánytalanul megkaptunk-e mindent, amit kértünk.
- A kiszállított ételt fogyasztás előtt javasolt felforrósítani! Ha később szeretnénk elfogyasztani, tegyük hűtőbe. A megadott fogyaszthatósági időn belül viszont mindenképpen együk meg!
Élelmiszer vállalkozásként/Szállítóként
- A weboldalon/szórólapon tüntessük fel a kapcsolattartási lehetőségeket!
- A weboldalon/szórólapon szereplő étlapon adjunk tájékoztatást az ételek összetételéről, az adagok súlyáról, továbbá a tárolási és felhasználási feltételekről.
- Különösen fontos, hogy az allergén összetevőket egyértelműen jelöljük az egyes ételek leírásánál.
- Rendszeresen tisztítsuk a kiszállításhoz használt hőtartó boxokat. Kezeljük azokat higiénikusan (pl. ne tegyük le közvetlen a padozatra, földre).
- Az ételek szállítása során azok jellegének megfelelő hőmérsékletet kell biztosítani. A hideg ételeket és a meleg ételeket külön-külön, a megfelelő hőmérséklet tartását biztosító táskában/boxban kell szállítani.
Forrás: Nébih